| Singura data cunoscuta a vietii sale este 40 e.n., cand conduce delegatia comunitatii evreiesti din Alexandria la imparatul roman Gaius Caligula. Nascut intr-o familie 
                                                    respectata, Philo primeste o minunata educatie greceasca, in ceea ce priveste filozofia si literatura. A imbinat umanismul elevat cu credinta nestramutata in menirea poporului evreu ca 
                                                    "preot al umanitatii". Cele mai importante lucrari ale sale constau in interpretarea alegorica a Torei si intr-o serie de lucrari care descriu istoria parintilor poporului evreu, 
                                                    poruncile si etica Iudaismului. In afara de Josephus, nici o alta sursa antica nu pomeneste de Philo, cu toate ca urme de influenta Philonica se gasesc in Midrash, asa cum  R. Oshaiah Rabbah 
                                                    spune in Genesis Rabbah, 1:1 ca este clar influentata de lucrarea lui Philo: De Opificio Mundi, 16. Lucrarea medievala Midrash Tadshe se inspira masiv din materialul philonic, in timp ce primul 
                                                    scriitor medieval evreu care il mentioneaza este Azariah dei Rossi (Me'or Einayim (1886), 90-129), care isi Eraizeaza numele in Jedidiah. Philo a avut o mult mai mare influenta asupra 
                                                    crestinatatii - nu asupra Noului Testament in sine, dar asupra parintilor Bisericii, Clement de Alexandria, Origen, Ambrozie, si multi altii. Ei s-au inspirat bucurosi din interpretarile sale 
                                                    alegorice si i-au preluat multe dintre idei. Totusi, datorita abordarii diferite, multe dintre conceptele sale abstracte, ca intelepciunea, logos (stiinta) si credinta, au fost concretizate in 
                                                    crestinism. |